19 Feb L’espectacle lumínic “Playground” il·lumina el centre Trinijove al Poblenou durant l’”Off Llum BCN”
El centre del Carrer Pujades de la Fundació Privada Trinijove s’ha convertit durant el darrer cap de setmana en un dels escenaris del festival “Off Llum BCN”. Mitjançant l’obra “Playground”, un joc lumínic de figures geomètriques i espelmes flotants creat per l’artista Margalef, Trinijove ha format part per primera vegada d’aquest circuit d’exposicions lumíniques.
El festival artístic ”Off Llum BCN” és un circuit alternatiu del prestigiós Festival Llum Barcelona, ideat, organitzat i gestionat per l’associació cultural Poblenou Urban District que es va posar en marxa l’any passat. Es tracta d’un recorregut de mostres que, paral·lelament al gran festival de renom internacional, busca posar el focus en l’art lumínic i en les noves propostes artístiques locals.
El principal objectiu d’aquest festival és donar a conèixer els espais de creació i innovació que formen la comunitat creativa establerta al Poblenou. Peces experimentals de nova creació que ballen entre l’art, el disseny i la innovació, dissenyades per artistes emergents en una de les seves primeres oportunitats de mostrar el seu talent.
El circuit de l’edició d’enguany l’”Off Llum BCN”, la segona, l’han conformat fins a quinze instal·lacions lumíniques de petit i mig format repartides per diferents punts del districte del Poblenou, que s’han posat a disposició dels artistes per convertir-se en escenari de la seva obra.
Un d’aquests espais convertit en escenari lumínic durant els vespres del passat divendres 14, dissabte 15 i diumenge 16 ha estat el Centre de Gestió de Residus Tecnològics de la Fundació Trinijove, ubicat al Carrer Pujades del districte del Poblenou.
La Fundació Trinijove ha acollit durant tres dies l’exposició “Playground”, creada i dissenyada pel jove autor Josep Fernández, conegut artísticament com a Margalef. L’espectacle consistia en una disposició geomètrica de cons amb espelmes al seu interior que, segons ens ha explicat el propi artista, buscava provocar “una sensació de pau”.
El tret diferencial de l’obra és que no utilitza llum artificial, sinó la llum natural de les flames de les espelmes. “Playground” és el fruit d’un treball de cinc anys de dedicació de Margalef que ha passat per diferents escenaris. L’autor ha destacat positivament com s’ha integrat dins l’espai del centre de la Fundació. “Una nau com aquesta a les fosques transmet una màgia especial”, ha explicat.
Milers de visitants, tant barcelonins com provinents d’arreu del món, han passat al llarg del cap de setmana pel centre Trinijove del Carrer Pujades per gaudir d’aquesta exposició lumínica i la majoria n’han quedat impactats. Des de la Fundació, donem les gràcies a Margalef pel seu enginy i a l’associació Poblenou Urban District per haver-nos permès formar part d’aquest gran festival.