El programa d’inserció “Làbora” està d’aniversari

El programa d’inserció “Làbora” està d’aniversari

Ahir dilluns 2 de juny era un dia molt especial per al Làbora, un projecte de ciutat de cooperació publicosocial liderat l’Ajuntament de Barcelona i Barcelona Activa, juntament amb Entitats Catalanes d’Acció Social (ECAS), la Federació d’Empreses d’Inserció de Catalunya (FEICAT) i la Creu Roja, que ja fa deu anys que està en marxa. Al Làbora, una quarantena de centres de Serveis Socials de la ciutat, entre ells la Fundació Trinijove es coordinen a travès del programa perquè les persones millorin la seva ocupabilitat i assoleixin la inserció al mercat laboral.

Aquest projecte d’intermediació laboral, iniciat al 2015, ha arribat als deu anys d’existència i per això es va celebrar un acte especial al Born Centre de Cultura i Memòria. Amb la presència de l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, entre d’altres personalitats destacades de l’administració, l’empresariat i el teixit social de la ciutat, es va reconèixer la feina feta durant aquest temps en favor dels col·lectius vulnerables i les persones en situació d’atur de llarga durada.

En un programa especial per a l’ocasió, a Ràdio Trinijove vam poder escoltar una representació dels diferents actors implicats: administracions públiques, empreses, tècnics/es i orientadors/es d’inserció, persones candidates que busquen un lloc de treball i la propia organització del Làbora. Ho podeu recuperar, en format podcast, aquí.

Després de l’acte institucional, va tenir lloc la Jornada de Networking, en la qual hi van participar més de 250 persones convidades, més de 50 empreses i més de 300 persones candidates a trobar feina. Des de la Fundació Trinijove, agraïm a tots els agents implicats la seva col·laboració per a fer-ho possible durant tot aquest temps.